Tuesday, October 05, 2010

manusia masih buta !

dari blog jalan salafus sholih
 
Saya juga ingin berkongsi suatu pandangan dari saudara Noreagaaa (Produksi The Arrivals) mengenai mengapakah terdapat orang-orang yang akan menolak dan melawan maklumat-maklumat sebegini secara mentah-mentah? Mengapa mereka menyerang anda? Ia berlaku salah satu dari sebab yang disenaraikan oleh saudara Noreagaa. Klik sini, jika ingin melihat dalam bentuk video.

1. Dari sudut pandang psikologi, maklumat ini bukan senang untuk dihadam. Seseorang yang tidak boleh menerima maklumat sebegini, akan meneruskan kehidupannya seperti biasa. Otak mereka tahu bahawa maklumat yang diberikan itu akan memaksa otak untuk menyusun semula dan memprogram semula beberapa maklumat tertentu yang telah dikumpulkan sepanjang hayat. Otak mereka akan melawannya. Dan sebab ia memerlukan daya usaha yang tinggi untuk melawan maklumat ini, cara paling baik untuk mengelakkan usaha sedemikian adalah dengan menolaknya.

2. Masalah kesombongan, iaitu dia akan melawan kamu dan juga maklumat kamu kerana dia merasa yang apa yang dia percaya adalah lebih benar dari apa yang dikatakan kamu. Mereka tidak boleh menerima bahawa kamu berkemungkinan menemui maklumat benar yang mereka tidak temukan sebelum ini. Dan oleh kerana mereka mahu melindungi maruah mereka, mereka menolak maklumat-maklumat kamu.

3. Pada kebanyakan kes, orang itu terlalu selesa dengan kehidupan mereka yang pantas sehinggakan mereka tidak mahu mengubah cara hidup mereka. Mereka juga tidak mahu menghiraukan apa yang sedang berlaku dalam dunia ini. Mereka terlalu pentingkan diri mereka sendiri.

4. Kamu perlu faham, kebanyakan orang-orang di sini tidak bersedia untuk menerima kebenaran. Dan kebanyakan mereka sudah terbiasa dengan sistem ini sehinggakan mereka sanggup menggadai nyawa untuk melindunginya. Mereka percaya akan nilai suara sistem itu. Ia telah menjadi penentu abadi kepada kehidupan mereka. Apakah suara sistem ini? Media!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Akhir kata, sila baca artikel ini juga: Menolak Dakwaan Video "Dunia Akhir Zaman"

Bagi mereka yang berminat untuk untuk mengetahui teori konspirasi lebih lanjut, saya sarankan anda klik pada blog/website di bawah ini:





2 comments:

  1. terlalu sukar utk menyedarkan kebanyakan org.mereka sudah terlalu sebati dgn sistem ini hinggakan ada yg sanggup mati demi mempertahankan sistem ini..masyaAllah

    ReplyDelete
  2. moga kita semua dijauhi dari fitnah dajal almasih..aminn..insyaALLAH

    ReplyDelete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...