Thursday, October 07, 2010

KATA2 INDAH DARI SEORANG HAMBA ALLAH....



"IngatLah Selalu pesan ini, jadikanlah seluruh hatimu milik Allah.. Jangan sesekali Kau mengharap pada Cinta Manusia.. CintaiLah Allah Sepenuh Hati.. Tanpa berbelah bahagi.. Seandainya terdetik hati-Mu mencintai manusia, cintailah pada yang berhak.. Pastikanlah cintamu itu Kerana Rabb-mu.. Jadilah wanita solehah.. yang memelihara hatinya,dan sentiasa mengharap redha Allah di setiap langkah kakinya.."

kata2 ini begitu indah bagiku...hingga mampu membasahkan pipiku...menjerut hati kecilku...
menajamkan aqalku...moga Allah membantuku dlm mengistiqamahkan diri menuju cinta abadi...

YA ALLAH...Kau kuatkanlah hatiku, YA ALLAH..dalam mencari cinta sejati...cinta yg datang dariMu, Ya Allah...bukannya cinta kerana nafsu semata...bukannya cinta kerna paras rupa..bukan cinta kerna harta...Ya Allah...Kau peliharalah hatiku drpd tergelincir dri cintaMU,,,sesungguhnya aku khuatir andai aku tidak mampu mencintai yg slain daripadaMu...Kau berikanlah petunjukMu kpdku n jodohku kelak, Ya Allah...agar dpt dia memahami kecintaanku padaMu dan rasulMu memenuhi segenap ruang hatiku...agar dpt dia memahami aku mencintainya kerana aku mencintaiMu..dan untuk mencari keredhaanMu...aku memohon padaMu agar memilih mana yg baik untukku kerana aku tidak mengetahui..sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui segala yg tersembunyi...andai dia baik untukku, utuk hidupku..untuk agamaku, untuk duniaku, dan untuk akhiratku, Kau dekatkanlah aku padanya...Kau berikanlah dia padaku dan Kau redhailah aku dengannya,,,dan jikalau dia buruk untuk diriku..buruk untuk agamaku..buruk untuk duniaku dan buruk untuk akhiratku,,Kau jauhkanlah dia daripadaku,,,dan golongilah aku d antara orang yang redha dgn ketentuanMu...andai aku tidak berpeluang untuk bertemu hari esok...Kau temukanlah dia dgn wanita solehah dan bahagiakanlah mereka...serta luputkanlah ingatannya padaku wlu sekecil2 hama...cukuplah hanya diriMu yg ingt padaku...hanya Kamu cinta Agungku...

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...