Thursday, March 29, 2012

GLOBAL MARCH TO JERUSALEM 30mac2012 di stadium melawati shah alam..

jom datang beramai2 bagi menunjukkan sokongan pada myGMJ...selamatkan bumi palestin..Allahu akbar!!



Wednesday, March 28, 2012

Wanita Tua Yang Berbicara Hanya Menggunakan Ayat-ayat Al-Qur’an


Berkata Abdullah bin Mubarak Rahimahullahu Ta’ala :

Saya berangkat menunaikan Haji ke Baitullah Al-Haram, lalu berziarah ke makam Rasulullah saw. Ketika saya berada disuatu sudut jalan, tiba-tiba saya melihat sesosok tubuh berpakaian hitam yang dibuat dari bulu. Ia adalah seorang ibu yang sudah tua. Saya berhenti sejenak seraya mengucapkan salam untuknya. Terjadilah dialog dengannya beberapa minit.

Dalam dialog tersebut wanita tua itu, setiap kali menjawab pertanyaan Abdulah bin Mubarak, dijawab dengan menggunakan ayat-ayat Al-Qur’an. Walaupun jawapannya tidak tepat sekali, akan tetapi cukup memuaskan, karena tidak terlepas dari konteks pertanyaan yang diajukan kepadanya.

Abdullah : “Assalamu’alaikum warahmatu Allahiwabarakaatuh.”

Wanita tua :

Ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani. (Yaa Siin 56)

Abdullah : Semoga Allah merahmati anda, mengapa anda berada di tempat ini?”

Wanita tua :

Barang siapa disesatkan Allah, maka tiada petunjuk baginya. (Al-A’raaf 186)

Dengan jawaban ini, maka tahulah saya, bahwa ia tersesat jalan.

Friday, March 23, 2012

gambar sekitar demo free syria 16mac2012

aku takkan lupa sampai mati..huhu
rasa macam betul2 di syria nk pegi bperang...
sedih...sedih sgt masa dgr kata2 pemguat smgt n takbir...
lagi sedih bila tgk warga syria sendiri..
kita mungkin rasa kita aman di sini..
tapi pernah kah kita letakkan diri kita di tempatnya..?
dimana semua ahli keluarga di bunuh..di paksa murtad..
dan tiada sesiapa yg mendengar rayuan kita..
sedih bukan?
hanya pada Allah juga tempat memohon pertolongan...

okey..ni gambar2 yg aku ambil masa perhimpunan aman syria 16 mac 2012 lalu...
maaf kalau xclear..guna kamera henset je..hehehee

Wednesday, March 21, 2012

wanita solehah impianku..tapi..mampukah aku?

salam semua...
juz nak share ape yg di share oleh sorg ikhwah di fb...
suke sgt baca ni...cantik,kaya,harta,keturunan tiada apa2 erti andai tiada agama Allah di hati....
ikhwah2 yg dirahmati Allah... carilah seorang isteri yg akan membantu kejayaan dunia dan akhiratmu...
selamat membaca....<3


♥ Saya tak minta yg SOLEHAH,sebab saya pun taklah SOLEH sgt 
♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZAH, sebab saya lg jauh utk bergelar 
USTAZ
♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada 
♥ Nak minta yg CANTIK, saya tak la hensem , sekadar hamba sesempurna kejadian 
yang ALLAH ciptakan
♥ Nak minta yg BERKERJAYA, saya hanya seorg HAMBA
♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya
♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari
jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid dibina
♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi
lautan dunia utk menuju ke alam akhirat...
 



sumber: ikhwah..






bagiku wanita solehah itu adalah....

Thursday, March 15, 2012

Jahiliah Moden

salam...semoga Allah merahmati kita semua...ini ada sedikit ilmu..sekadar perkongsian....selamat!

apakah jahiliah??

jahiliah bukanlah bererti bodoh...
masyarakat jahiliah bukannya terdiri dari org2 bodoh tapi mereka jahil iaitu tidak tahu..
jahiliah = sesat atau jahil
- 1500 tahun dahulu..sebelum kebangkitan Nabi Muhammad SAW..
- mundur akhlak dan sosial
- tanpa panduan dan ilmu..

kita sering menuding pada masyarakat arab jahiliah bila mndengar pkataan jahiliah..
padahal kita semua tidak pernah tahu bahawa jahiliah sebelum kelahiran Nabi Muhammad itu adalah secara menyeluruh..means, apa yg kita dngar yg dilakukan org2 arab jahiliah itu di lakukan majoriti oleh seluruh penduduk di pelusuk bumi ALLAH ni... jadi xmustahil la bila kita lihat pada apa yang dilakukan oleh masyarakat dunia sekarang xkira di mana saja seakan2 mengulangi semula apa yg dilakukan oleh masyarakat jahiliah kuno dahulu kala... 

Friday, March 09, 2012

TANGISAN AL-QUDS & PALESTIN T_T



INFO PALESTIN
sedikit sejarah tentang palestin


330-640AD - Palestine under Byzantine rule.
638 AD       -  During the time of Caliph Omar Ibn Al-Khattab, Palestine was captured from Byzantine  
                       (Romans).
661-750AD - Ummayyad Caliphs rule Palestine from Damascus
685-705AD - construction of Dome of the Rock by Caliph Abd MAlik.
705-715AD - Construction of Al-Aqsa Mosque by al-Walid I
750 - 1258 - Abbasid Caliphs rule Palestine from Iraq
1099-1187 - crusaders occupation of Palestine and Jerusalem.
1187           - Jerusalem Liberation by Salahuddin.
1260-1561 - Palestin under Namluki rule
1516-1918 - Ottomen Empire
1918          - British Occupation
1947          - Israeli forces occupy more than half of Palestine
1948          - Israeli forces occupy the total of 79% of Palestine
1948          - Israeli forces a mass migration from the occupied land in Palestine.

massive destruction of Palestinian towns after Nakba 1948

shocking facts - since 1967, 700 000 Palestinian di tangkap dan dipenjarakan dan 10 000 daripadanya adalah dari kalangan wanita.

sebagai seorng yang mengaku Muslim dalam agma Islam, sewajarnya

Wednesday, March 07, 2012

AIR MATA SYRIA... T_T

INFO UMMAH


SEJARAH SYRIA


penjajah : Perancis
merdeka : 1945
pemerintah : anak bangsa Syria sendiri sehingga zaman hafez al-assad (32 tahun).
                   anaknya Basyar al-assad (11tahun)
pegangan : Syiah Nusairiyah
perasaan : dengki terhadap rakyatnya daripada Muslim SUNNI,
                  mencaci dan menghina saidatina Aisyah dan ummahatul mukminin radiallahu anhum.


konflik berdarah : 
hafez al-assad (1982) : 27 hari = 46000 syahid
basyar al-assad : 42 hari = 4000 syahid, merebak ke 157 tempat.


jumlah anggaran kematian sekarang 8000++ syahid...plg ramai kanak2.. :'(




REVOLUSI SYRIA

populasi penganut agama di Syria :-
Sunni = 74%
syiah = 16%
kristian = 9 %
yahudi = 1 %


p/s: mohon sama2 doakan kebangkitan Islam n kemenangan Sunni di Syria..Allahumma Aamin.. ;(




sedikit perkongsian :


- basyar al assad = syiah alami
- keluarga assad memerintah lebih 40 tahun sejak rampasan kuasa 1971
- basyar memerintah selepas kematian hafez al assad [ayahnya].
- kebangkitan rakyat bermula 15 Mac 2011
- angka kematian ++8000 (terbaru), kanak2 paling ramai..
- Russia n China campurtgn, guna kuasa veto untuk gagalkan revolusi PBB [perjanjian 4 billion].
- Iran campurtgn - bantu kerajaan zalim Syria... ;(
- gabungan kuasa besar memusnahkan Sunni - Syria+Iran+Israel+Russia+China+America
- dimana kita???


revolusi di Syria dgn 3 sebab Dominan :-


1) penindasan rakyat lebih 40 tahun
2) kebangkitan rakyat di negara2 lain.
3) kemuncak = 9 kanak2 menconteng dinding dgn slogan :
"rakyat mahu jatuhkan kerajaan!!"

.............................................
"Ingatlah Allah pasti akan membantu hambaNYa dan menghapuskan kezaliman." [Hud:8]
.............................................




aku hidup di negara yg bagi aku zalim dan tidak kurang hebatnya kemaksiatan n penindasan ke atas rakyat.. tiada bezanya mereka.. syiah, munafik, yahudi, kristian.. semuanya menolak Islam.. menghina cara hidup Sunni.. menghina cara hidup ulamak2.. menghina sunnah Rasulullah.. bersekongkol dan saling membantu dlm menyebarkan kesesatan.. membiarkan maksiat berleluasa.. menjadi hamba nafsu..hamba iblis laknatullah.. bekerja untuk pauk kafir merealisasikan rancangan mereka.. memudahkan jalan kebathilan menakluk dunia.. sunnah2 Rasulullah n ahlul baitnya di pandang hina dan di remeh2 kan.. di ejek dan di jadikan bahan gurauan.. sesiapa yg mengikut sunnah pula di katakan sesat.. tapi siapa yg melanggar perintah Allah dan hidup dlm kemaksiatan n dosa di megah2kan di bangga2 kan... agama Islam di letak di belakang, Al-Quran di tolak ke tepi.. hukum Allah di keji dan di katakan tidak relevan lagi di gunakan sekarang... kenapa??? kenapa terlalu berani berkata2?? menolak hukum Allah sewenang2nya... Bukankah di dlm Al-Quran sudah tercatat semuanya?? siapa yg menolak Hukum Allah = penentang Allah, penentang Rasul ??  terlalu byk masa di habiskan utk memajukan negara, memewahkan diri sendiri, menebalkan poket kroni2... tapi hak2 rakyat di pinggirkan.. di mana hak aku sebagai rakyat yg mahukan Islam dan Hukum Allah tertegak di negara aku sekarang?? aku mahu undang2 Islam di tegakkan.. dan bukan aku sorg je yg mahukannya, ramai lagi pencinta Agama Allah yg mahukan hak mereka... tahu x kenapa susah sgt tuk memerintah ikut cara Islam? sebab...mereka takut melanggar perjanjian yg telah ditetapkan, takut hilang segala kemewahan yg bakal di sekat.. takut mati dan terlalu cintakan dunia...ini satu kerja gila kerana takut pada hamba..yang sepatutnya hanya perlu takut pada Pencipta.. hanya orang2 yg tidak berakal dan cetek pemikiran sahaja yg mengikut telunjuk org kafir.. moga Allah melindungi kita semua drpd kekejaman n kezaliman yahudi laknatullah dan boneka2 mereka... tunggu lah.. kemenangan akan datang jua di pihak yg benar... PALESTIN sedang menangis...SYRIA sedang menangis... AL-AQSA menunggu masa untuk roboh...di mana kita??? masih enakkah berhibur?? masih pantaskah berbelanja mengikut nafsu tanpa membantu mereka??? masih lena dalm hiburan dunia hingga lupa doa untuk mereka di sana?? masih bersuka ria dan bergembira bergosip bercerita ttg artis pujaan tapi tidak pernah mahu ambil tahu ttg saudara Islam di luar sana yg sedang berjuang?? sesungguhnya tiadalah sama orang yg tahu dan org yg tidak tahu... sama2 doakan kesejahteraan bumi palestin dan syria yg sedang di banjiri darah2 dan air mata syahid... semoga tiba saat untuk kita pula syahid di jalan Allah... 

WIN AS MUJAHID, DIE AS ASY-SYAHID !!!

~Tuhan Cinta Agungku~











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...