Friday, April 05, 2013

jom KEKAL bersama TGNA =) kalau TUKAR?


 JOM BERSAMAKU KEKALKAN PEMERINTAHAN ISLAM

klu bertukar tgn, tak mustahil perkara2 ini akan berlaku :

~kuliah jumaat tokguru di markas pas kb tiap2 minggu diharamkan
~balai islam akan sunyi tanpa aktiviti keagamaan
~majlis2 ilmu dan ceramah2 agama di masjid disekat
~panggung wayang yg tak mjaga ikhtilat lelaki-perempuan di setiap mall
~konsert2 lagho jauh dri landasan islam akan berleluasa mcm jomheboh dll.
~papan2 tanda yg melanggar garis panduan islam akn memenuhi negeri
~arak boleh di jual dgn terbuka di kedai2 di segenap tempat
~pusat judi n pusat hiburan/kelab malam/pub2 akan terwujud mcm cendawan
~bangunan2 pencakar langit terbina di pusat2 bandar-semakin PANAS kelantan
~tanah2 rezab yg masih byk di kelantan tergadai pada kroni2 
~hasil bumi n minyak d bumi kelantan bakal di ragut
~isu royalti di diamkan..duit royalti minyak apatah lagi
~kelantan akan jadi macam terengganu, korup mcm stadium,masjid jd hiasan
~sekolah tokguru/MMP/MML mungkin tak boleh beroperasi spti biasa
~semua masjid2 yang berkubah hijau akan dicat balik dgn wrne biru/merah/kuning
~sekolah2 juga takkan ada yg berwarna hijau
~pasangan2 kapel bermesra terang2an takkan di saman lagi-jdi makin parah
~wanita merokok di tempat awam jadi perkara biasa
~takkan ade sigboard islamik suh tutup aurat, jaga bumi dan sbgainya
~etika remaja berpakaian di kelantan akan jadi mcm di KL-seluar pendek/singlet
~kedai2 pemujaan di shopping mall mcm di times square
~ kedai jual sex toys di shopim mall mcm di timesquare jugak
~shopim mall di dominasi nonmuslim mcm di KLCC-lot2 kedai n foodcourt
~orang2 yg jahil akan diangkat jadi penympai agama
~replika AL-QUR'AN besar di pusat bandar KB agaknya diganti dgn apa yer?

~tepuk dada tanya iman~

rakyat kelantan yang bijak pasti tahu membezakan yg mana haq ygmana bathil
jika kemewahan dan pembangunan yang di impikan selain agama Allah
maka tunggulah azab daripada Allah Ta'ala yg akan menimpa kita

firman ALLAH SWT :

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudara kamu sebagai orang-orang yang didampingi jika mereka memilih kufur dengan meninggalkan iman; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka orang-orang yang didampingi, maka merekalah orang-orang yang zalim.

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, – (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk ugamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).
(QS 9:AT-Taubah ayat 23 dan 24 )


~berdiam atas kebenaran umpama syaitan yang bisu~


p/s: tiba2 teringat berita pasal penagih dadah yg ditangkap polis pakai baju TUKAR.. huhu macam UAI kata, orang yg tak cerdik je yang nak tukar keadaan yg baik kepada yg lebih buruk..wassalam








~sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya kerna Allah Ta'ala!~

Allahu Akbar!


10 comments:

  1. klau pkatan menang.anwar jadi pm.tok guru,hj hadi semua tak jadi,anwar tak penah ckp nk lksanakan hukum islam spenuhnya.dan DAP mgkin tak sejutu spnhnya dgn pas.kerusi dap dan keadilan lbh bnyk dri pas

    ReplyDelete
  2. jika biarkan pemerintahan sblum ini yg berkuasa skrg, lagi jauh matlamat utk melaksanakan hukum islam kerna jelas lagi bersuluh pemimpin2 yg mngaku islam sendiri menolak n meragui hukum Allah sedangkan nyata dlm ayat al-quran hukum Allah relevan dilaksanakan sepnjg zaman.. sudah 50 thn diberi peluang berkuasa tapi masih tetap sama bahkan hutang negara semakin byk, harta kroni2 semakin bertambah, keruntuhan akhlak dan moral anak2 muda semakin seirus..jumlah anak luar nikah juga da mncecah agka juta.. dlm 50thn memerintah, tidak pernah mereka mperkenalkan hukum Allah bahkan mereka sendiri tidak mengikut syariat Allah, jelas dpt dilihat dari luaran.

    dap tidak bersetuju, mungkin hnya segelintir kerna kenyataan kapal singh yg di jadikan hujah memecahkan PR jauh berbeza dgn soilek yg hina nabi Muhammad..karpal xkata xnak hudud cuma kata tak setuju,tapi dia menghormati jika benar PR akan laksanakan hukum hudud..anwar juga xpnah pertikai hudud xrelevan,kolot n sebagainya.. malah beri ruang utk PAS perkenalkan hudud pada rakyat yg ramai taktahu tentang hudud..disitu peranan kita dlm PAS iaitu utk perkenalkan hukum Allah n beri fahaman bhwa hukum Allah mmg relevan n satu2nya jln penyelesaian pada masalah ummahh sekarang..di situ nmpak usaha ke arah mendidik rakyat ttg hudud bukannya terus laksanakan dlm keadaan rakyat sendiri yg jahil tentang hudud..

    ReplyDelete
  3. bagaimana hudud dpt dilaksanakan jika rakyat yang mengaku islam mngaku bertuhankan Allah sendiri yang tak mahu hukum Allah dan tak tahu serta tak faham ttg hudud? adakah sebuahh negara akan berjaya dgn hukum islam jika rakyatnya sendiri yg menolak? itulah yg ptg, mendidik mentarbiyah dahulu mereka dgn hukum islam,beri pendedahan n info mcm yg PAS buat video ttg hudud,bukankah ia satu usaha yg cantik ke arah perlaksanakan hudud? bukannya hanya diamkan n menolak terus dlm 50thn memerintah..

    pas takut pada dap n pkr? ini lagi satu statement yg xbenar,,jika benar mereka takut n berada di tmpat plg bwh pakatan, mereka takkan diberi mandat bertanding di kerusi yg patutnya dipegang pkr n dap..

    isu perkauman? PR tiada isu perkauman atau sensitiviti agama/bgsa kerana follower2 PR samada PAS,dap or pkr masing2 terdiri daripada rakyat berlainan warna kulit, bangsa dan agama.. sedangkan dlm BN, jelas lagi bersuluh umno untuk melayu, mca utk cina, mic utk india.. dan dlm 50thn, apa usaha parti yg perjuangkan MELAYU ini utk perjuangkan ISLAM?? dan apa usaha dakwah mereka pada MCA n MIC jika selalu berslogan MELAYU ISLAM, ISLAM MELAYU... adakah ISLAM itu hanya utk org MELAYU saja??? bgmana dgn orang CINA dan INDIA yg sudah muslim?? agaknya apa perasaan mereka bila selalu di copkan org bukan Islam sdgkan usaha kita patutnya menarik mereka pada Islam bukan lagi menjauhkan dan mgkhususkan agama ini utk ini dan agama itu untuk itu.. kita mestilah nak smua kembali pada agama fitrah iaitu agama tauhid, agama Allah Ta'ala..

    ReplyDelete
  4. PR memerintah terus laksana hudud? jawapan ini mungkin sy jawap dgn persoalan balik, adakah RAsulullah saw setelah berjaya menawan madinah terus melaksakan hudud? atau mberi pemahaman ttg hukum Allah n mnyeru kpd mengEsakan Allah?

    walau kita sokong apa jua parti, jangan kita kata itu tugas mereka semua untuk menbaikkan rakyat, tapi tanya diri kita sendiri adakah kita sendiri yakin dan percaya pada hukum2 Allah? adakah kita sudah melaksanakan tugas sebagai khalifah di muka bumi Allah iaitu slh satu sebab penciptaan manusia?? apakah usaha kita utk memperkenalkan islam n menarik org lain kepada islam?

    berhujah dgn perkara yg masih kurang jelas akan dipertikaikan.. utk benarkan hujah "klau pkatan menang.anwar jadi pm.tok guru,hj hadi semua tak jadi,anwar tak penah ckp nk lksanakan hukum islam spenuhnya.dan DAP mgkin tak sejutu spnhnya dgn pas.kerusi dap dan keadilan lbh bnyk dri pas" ...why not bagi peluang dulu utk PR memerintah dan jika jelas islam semakin tertindas, di situ peranan kita utk perjuangkan agama ISlam..pilihan raya kan akan ada setiap 5 thn, bukannya lepas org lain memerintah terus takde PRU..klu makin korup, tukar la balik.. tak perlu rasa takut jika benar niat inginkan ISLAM tertegak di BUMI ALLAH..n penyokong2 PAS takkan berdiam dlm isu ini..

    lihatlah apa yg ada pada sekeliling kita hari ini.. adakah sudah berasa selesa dgn keadaan kita skrg? adakah aman hati dgn melihat umat Muhammad skrg? jika kita redha dgn sgala kemaksiatan n kemungkaran yg berleluasa dan keadaan umat skrg, nampaknya sesuatu yg tak kena pada hati kita..

    masuk kedalam suatu pakatan yg berlaian fahaman bukan bermaksud bersetuju sepenuhnya dgn mereka, tetapi sedar peranan n tanggungjawab utk mengubah keadaan utk ke arah lebih baik...bukannya sendiri yg anjurkan benda2 unsur lagho,maksiat dan kemungkaran dlm masa sama mengaku beragama islam..ini akan timbulkan kekeliruan n slh fhm org bukan islam kpd islam.. bak kata lain, fitnah besar pada agama ISlam.

    BERTAQWALAH KEPADA ALLAH.. ITU SEBAIK-BAIKNYA JALAN KITA..

    ReplyDelete
  5. lagi satu perhatian, post ni pasal kekalkan pemerintahan PAS di kelantan..
    asif jiddan..

    ReplyDelete
  6. bnyknyer jawpan,hujah saya satu je,dia bgi bnyk lak..,huhu.ALHMDLLH.iitulah nak dri pejuang mujahidah kita.berkata benar walaupun pahit.Tiada Tuhan melainkan ALLAH,dan nabi MUHAMMAD psuruh ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu maaf2... tu kire jwpn kombo..hehe sbenarnye xnak hujah pjg2 dlm blog ni sbb tknak berpolitik sgt tapi rasanya seorg daie perlu berkata benar n berani tegakkan kebenaran..insyaAllah akan di buat satu post pasal ni..dlm proses.. =)

      Delete
  7. http://www.youtube.com/watch?v=hBzQvw1PB0Y
    dah dgr psal nih?ank muda berani perthankan tok guru

    ReplyDelete
    Replies
    1. video pasal gapo tu..?? maaf laptop ana xleh buka utube.. =)

      Delete
    2. owh pasal ni... huu da tau ttg ni..n pnah fren ngan syed al-idrus tu lam fb dulu.. malas nk komen pjg2 pasal tu..sbb da tgk jugak video2 dia yg lain2 dulu dlm utube..

      Delete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...