Thursday, December 02, 2010

...ku seru...


Antara mksud DAKWAH dr segi bahasa: seruan, ajakan, & panggilan.

Amar makruf Nahi Mungkar; spt yg kita tahu,
"mnyeru kpd kbaikan & mencegah drpd mlakukan kburukan".
Ia bukannya b'maksud dakwah mlalui lisan sahaja, tapi meliputi sgalanya.Sama ada, dari segi lisan,p'buatan (akhlak),penampilan,isi dakwah dan cara ss'org itu mnyampaikan dakwahnya.

"Addinu nasihat", agama itu nasihat...
Islam agama yang sungguh indah...
andainya aku terlupa,ingatkanlah aku wahai sahabat2 kecintaanku....
Andainya aku  terleka, nasihatkanlah aku wahai saudara2ku...
andainya aku terlena, kejutkanlah aku wahai teman2 seperjuanganku... 
Semoga pesan-memesan kita b'sandarkan kerana-Nya.. Insya'Allah.


p/s: Ya Allah..Ya Rahman..Ya Rahim..dekatkanlah aku dengan orang2 yg mendekatiMU...dan jauhkanlah aku daripada orang2 yg menjauhiMU...tanamkanlah kecintaanku padaMU dan RasulMu melebihi segalanya d dunia fana ini,Ya Allah..Berkati perjuanganku Ya Rabb...Peliharalah aku n lindungilah aku drpd pkara2 yg menjauhkan aku drpd petunjuk n hidayahMU...cintailah aku sptimana Engkau mencintai org2 yg soleh/solehah..amin..amin...Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...