Tuesday, December 04, 2012

IKRAR KAMI di sini... :')


Astargfirullah wa atubu Ilaihi (3x)

Ya Allah...
Sesungguhnya aku berjanji kepada Mu
Untuk selalu taat kepada Mu
dan meninggalkan maksiat kepada Mu
selalu mencintai Pemimpin ku
dan saudaraku sesama hamba Mu
Ya Allah...
sesungguhnya aku berjanji 
utk selalu teguh memegang prinsip
berakhlak dengan etika agama selama aku hidup
aku berjanji...
untuk memikul penderitaan demi memenangkan prinsipku
ikhlas bagi Mu dalam semua perbuatanku
aku berjanji utk meneladani sunnah Nabi S.a.w
dalam perkataan, perbuatan, perilaku ku
dan mencintai Allah, Rasul Nya serta pemimpin Islam
lebih dari cintaku kepada diriku
dan kedua orang tuaku dan manusia seluruhnya...
selawat dan salam tercurah ke hadrat Nabi Muhammad S.a.w,
keluarga dan sahabatnya...

ALLAHU AKBAR !!!


No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...