Saturday, September 24, 2011

siapalah aku ini -,-

salam ukhuwah fillah...

jom kita layan lagu ni jap...hayati liriknya...ni lagu febretku sejak sekolah rendah...huu

siapalah aku ini...
yang ingin memetik cintaMU...
siapalah seadayanya...
diriku..di sisiMU...
Kau punya segalanya...
sedangkan aku insan hina...
hidupku penuh dengan kisah duka...
antara kita jurangnya berbeza....
biarlah...usahlah...bermain dengan api...
kelak yang terbakar ku sendiri...
biarlah...tersimpan segala perasaan...
kasihnya diriku terhadap Mu...
siapalah aku.....


dulu..masa kecik2, diri minat lagu ni sbb minat penyanyi dia..xtahu pape pon..just ikut je dia nyanyi mcmana,.. tadi..tiba2 teringat lagu ni..dan bila dihayati kembali liriknya...subhanaAllah... tersentuh hati kecilku.. betapa Dia ingin aku ingat padaNya...seseungguhnya...Allah Maha Penyayang dan tersangat dekat dgn kita semua.. carilah dimana tempatNya di dlm diri kita... moga Allah permudahkan semuanya..insyaAllah..apa yg penting hnyalah usaha kita untuk mencari n mengenal Dia..usaha itu yg dipandang tinggi oleh Nya.. percayalah...



tertarik n tersentuh dengan satu phrase dlm blog seorg akhawt yg dikenali dgn izinNya d alam maya ni.. membaca penulisannya juga hampir sama dgn apa yg diriku rasai n lalui.. entri2 or post2 dlm blog dia pon kebanyakan ttg benda yg hampir sama dgn penulisan n apa yg ku luahkan.. subhanaAllah... betapa aku tidak sendirian... Allah pertemukan aku dgn dia...moga Allah merahmatinya di dunia dan akhirat... walaupun kami xpernah bersua.. hati ni terasa sgt dekat dgnnya.. walau tidak dpt bertemu di dunia..ku nanti pertemuan di sana... moga kami n kita semua bersama2 di jalan ini..dijemput pulang ke sisiNya dgn mesra n penuh kasih syg..insyaAllah..


"memilih hidup bersama ALLAH bererti...
memilih hidup di dalam terang di bawah naungan cahayaNYA"



moga kita semua selamat d dunia dan di akhirat,,,

sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku n matiku hanya kerna Allah Taala, Penguasa seluruh alam...

wassalam...



~Tuhan Cinta Agungku~


.akuyangmasihmencari.cahayakeharumanku.





No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...