Thursday, September 22, 2011

ku lihat hentian terakhirku di situ T.T



bila waktu menjemput diriku pergi...terhenti...
segalanya menjadi kabur...sunyi...
tiada lagi teman mendampingi diri ini...sepi...
yang tinggal hanya diriku...sendiri...
hanya amalan sebagai bekal diri...
menjadi teman yg sejati...
tapi...
diriku resah menanti...
bagaimanakah pertemuan itu nanti?
bagaimana agaknya rupa temanku nanti?
segak, kemas, harum dan bercahayakah dia menerangiku?
atau...
apakah temanku itu..
hitam, busuk, buruk dan menjijikkanku?
malam pertamaku di sana nanti...
boleh jadi permulaan pada malam2 bahagia untuk ku...
dan boleh jadi juga...
ia permulaan bagi malam2 deritaku...



Allah..KAu Cinta Agungku...
Kau LEbih Tahu pengakhiran hayatku...
bawa aku dlm kasihsygMu...
andai jln airmata hidupku yg Kau aturkan ini
membawaku semakin dekat padaMu..
aku rela dan redha...semuanya..
kerna Kau Yang Zahir...KAu YAng BAthin..
aku tiada pengetahuan tentang pengakhiranku...
sungguh pengetahuanMU meliputi segalanya...
moga Kau mjemput ku pulang dgn redhaMU...
cintaMU dan kasihsayangMu yg ku damba melebihi segalanya...

mimpi itu...
menimbulkan seribu persoalan di benakku...
namun ku mula mngerti..realiti di sebalik mimpi...
hentian terakhirku...
hanya aku di hentikan di situ...
ditinggalkan...
gelap...sunyi..tiada sesiapa di sisi...
aku sendiri di situ...
ya...memang nanti tiada yg menemani kecuali diri sendiri...
ya..memang aku akan tinggal seorang diri di rumah kecilku..
ya..mmg nanti ku akan dipakaikan pakaian bwarna putih...
tapi..
ada sesuatu yg masih tinggal tanda tanya...
aku lihat dia...
siapa dia?
aku xpernah mngenalinya...
dia tersesat..dia mencari...
dan dia mahu aku membantunya menunjukkan jalan...
dan jalan itu...
jalan menuju cahayaMu...
aku berjalan dgnnya...mencari...
aku..masih xmengerti..
mainan mimpi?
: )
mainan itu bukan lagi untukku..
Allah bantu aku tuk mbezakannya...
dan aku sudah mpersiapkan diri tuk pertemuan itu...
bertemu Kekasih Agung...
kembali pulang ke pangkuanNya...
walau hayatku ditentukan masih berbaki sejuta tahun lagi
aku tetap xkan berganjak dari pintuNya
ku tunggu saat itu
dan ku tahu...
Kau juga menunggu...

terima kasih...
kerna memakaikan pakaian putih untukku terlalu awal
walau di realiti xpernah skali pon aku bpakaian putih sperti itu...
pernah terniat..tapi xpernah tertunai..
maka Kau tunaikan dlm mimpiku...
;)
kerna itu..
akan ku persiapkan ia..
sikit masa lagi..
bila aku mulai redha meninggalkan semuanya...
oh dunia...
terasa semakin ringan langkahku meninggalkanmu...

my final destination is waiting...
and i will surely comes to u...
InsyaAllah...
though me myself donno the exact time...
i will wait...
and i hope..U'll happy when U see me..
;)

~ALLAH IS MY LOVE~



full of love & hope,
.cahaya keharumanku.





No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...