Monday, August 29, 2011

berhentilah bertanya tentangku...


bukan niat ku tuk menolak semua yg ingin merisik2ku tuk dijadikan suri hidup...

aku cuma terasa diri ini tidak layak tuk sesiapa kerna aku pernah terlibat dgn cinta ramai org..adakah layak menerima mereka2 yg soleh yg mungkin xpernah mngenal pon ape tu 'bercinta'...sdg aku?
skrg aku dah xkuasa dgn smua ni..aku takut tuk mberi kpercayaan n xberdaya tuk beri komitmen..kalian layak dgn yg sebaik kalian semua...bhentilah bertanya2 pada family ku tentangku...jawapanku tetap TIDAK..maafkan aku...sekarang aku mahu tumpukan hidupku pada cinta kedua ibubapaku tuk meraih cinta Allah..cinta yg xpernah tinggalkan aku..cinta yg setia..cinta yg xpernah curang, xpernah zalim n khianat,,,my LOve is to ALLAH !



noktah.

5 comments:

  1. ;p

    Bila kita melihat diri kita dale gambar foto, dan bila melihat diri kita dale cermin; kedua-duanya tetap diri kita. Bezanya dale gambar foto itu adalah kita pada masa lalu. Dan kita sudah tidak mampu mengubah gambar tersebut.

    Tetapi yang paling penting adalah bagaimana diri kita dale cermin. Kerana dale cermin itulah diri kita sekarang, dan kita masih boleh mengubahnya;p

    Biarlah gambar foto itu sekadar menjadi kenangan dan peringatan, bukan penghalang untuk menjadi lebih 'cantik' ;p


    Mungkin belum masanya mimi jupo hok benar2 keney a.k.a. jodoh mimi. Sebab tu 'masih menolak'. Cuma xperlu menidakkan fitrah kita sebagai manusia biasa. Cinta Allah yang terutama, cinta Rasullullah cinta agung, cinta ibubapa dan keluarga membawa ke syurga. Dan cinta suami isteri pasti indah sekali. (haha, ayat supo beso)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.. kak.. maaflah pyh menyibuk pulak perihal akk nih.. pyah syorkan akk buat solat istikharah.. mungkin dalm banyak2 tuh ada jodoh yang di utuskan Allah buat akk.. bukan pe kak.. kita nih tak sehebat Rabiatul Adawiyah.. yang cintanya hanya untuk Allah.. dan Allah memilih dia untuk tidak berkahwin selama hidupnya... Subhanallah... dari adkmu yang sentiasa menyayangi mu..<3

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.Maafkan ana,ana mungkin orang yang enti tidak kenali,tapi ana adalah salah seorang saudara seagama enti yang rasa bertanggungjawab untuk ana kongsikan serba sedikit.

    Enti,
    Rasulullah SAW pernah bersabda:Bukan orang dikalangan umatku yang tidak mahu menikah.

    Tapi enti,bukan tidak mahu kan?tapi belum bersedia lagi,itu hanyalah sangkaan ana.Sejujurnya,ana tidak tahu menahu hal masalah enti,tapi,dengan izin ALLAH,yang semua kata-kata ini jua dariNYA berwasilahkan ana,turut ana ingin juga menyampaikan yang apa selama ini juga ana rasakan.

    Keberkatan seorang wanita solehah itu,ada 3 hal:
    1.Pernikahan yang cepat.
    2.Mas kahwin yang rendah.
    3.Cepatnya dapat zuriat.

    jadilah,seperti FATIMAH AZZAHRA,yang merupakan anak,ibu dan isteri yang solehah.Moga kita dapat mewarisi,akhlak puteri kandung Nabi SAW itu.Amin.Jadi fikir baik-baik ukhti.buat istikharah dan istisyarah(bermesyuarat dengan family enti).InsyaALLAH,ini semua ada hikmah disebaliknya.Put full of your trust on ALLAH.Lelaki yang baik untuk wanita yang baik kan?jaga hak ALLAH,sudah pasti ALLAH menjaga hakmu.Amin.Barakallahu fik.Salam ukhwah wa mahhabbah.

    ReplyDelete
  4. hukum kahwin itu bukan hanya ada satu.
    maka tiap2 hambaNya punya tempat or bahagian mereka masing2. hukum asal sebuah perkahwinan itu adalah sunat, kerana ia merupakan sunah RAsulullah saw...tidak dikatakan umat RAsulullah bukan hnya kerna tidak berkahwin atau kerana tidak mengikut sunahnya yg ini. tapi NAbi tidak mngaku umatnya andai mereka tidak mngikut dan membenci sunah2 Nabi saw..malah mngingkari sunahnya..

    hukum kahwin :
    wajib - jika dia mmg tidak bdaya mngekang nafsunya wlpun dia tidak punya wang belanja untuk bkahwin kerna khuatir akan berlaku zina

    sunat - jika dia sudah mampu tuk bawa tgjwb or mpu beri nfkah slepas kawin, punya belanja tuk kawin, ada keinginan berumahtangga, bsedia pikul tgjawab

    harus - bila dia mampu n cukup semua pbelanjaan, ada klengkapan, tmpat tggl or kmudahan kalau kawin, walaupun dia tiada keinginan utk kawin

    makruh - bila mahu kawin n ada keinginan tapi xcukup belanja

    haram - bila dikhuatiri dia akan mzalimi n mnyakiti pasangannya, khianat, tidak mampu taat

    sesungguhnya Allah Labih TAhu...
    afwan.

    ReplyDelete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...