Wednesday, August 17, 2011

15 ogos - saat diri mulai terima islam sepenuhnya


15 ogos 2010...
akan ku ingat tarikh ini sampai bila2...
hari aku mulai mengenal apa itu ISLAM yg sebenar...
hari hatiku mulai berjinak2 n menerima Islam..
walau mmg aku dilahirkan dlm keluarga islam..
sebagai org islam..dngn nama Islam...
tapi...
pada tarikh ini lah aku mulai kenal..
betul2 kenal n terima..
terima Islam...
ISLAM yang sebenar...
hari aku mulai belajar dan mencari...
apa itu maruah diri..
apa itu hijab..apa itu aurat...apa itu batas pergaulan,..apa itu jodoh...
hari aku mulai belajar syariat2 Islam sebenar...
hari aku mngenal hukum2 Islam..n  belajar tuk terima semua...
makrifat..hakikat..tarikat..syariat..
sebagai seorg Islam..bagiku...
tiada alasan utk terima islam hnya separuh2...
Islam agama yg mnyeluruh...
agama n cara hidup yg sempurna..
sesempurnanya sepeninggalan Rasulullah SAW..
genap setahun aku terasa diri ini hidup...
setelah sekian lama aku mati...hati yg mati...
alhamdulillah...segala puji hnya bagi Allah..
Allah MAha Penyayang...Maha Pengasihani...
membantu hambaNya yg mencari...
di bulan Ramadhan yg mulia...
bulan AlQuran diturunkan...
di bulan yg indah ini jua Dia menyentuh hati ini...
dari kegelapan kepada cahaya...
dgn Nur dari Alquran..KalamNya yg benar..
hati yg mati bisa hidup kembali...
cintaku pada Ramadhan...bulan cinta..cinta Ilahi..
moga Allah istiqamahkan hati...
Memelihara n Melindungi di 11bulan akan datang..
kekalkan aku dalam Ramadhan...
pertemukanku  dgn Ramadhan seterusnya..
moga cinta ini kan kekal ke syurga..insyaAllah...


~Tuhan Cinta Agungku~




2 comments:

  1. I wish to be there last year with you.
    But alhamdulillah, dipertemukan juga tahun ini.

    :')

    Thanks kak mimi <3 u.

    Assalammualaikum.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..

    moga ikatan yg tjalin antara kita kekal sampai syurga..sungguh Allah PErancang yg Paling HAlus,,.Dia tetap pertemukan kita walau bukan mngikut perancangan kita..;)

    thanks jugak dik cayam..kt uia bleh slalu jumpe..hee free2 dtg la bilik akak...=)

    <3 u too..

    alaikum salam..

    ReplyDelete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...