Monday, April 11, 2011

Alhamdulillah....segala puji hanya bagi Allah

alhamdulillah...
alhamdulillah...
alhamdulillah...

Allah...hari ini terasa lagi nikmatMu padaku..
alhamdulillah...segala puji hanya utkMu...
Allah...hari ini Kau bantu aku lagi..
mudahkan urusanku...
lancarkan pertuturanku...
Kau jadikan semuanya berjalan mngikut hajatku..
alhamdulillah...segala puji hanya bagiMu...

Allah...
terkadang aku merasakan sesuatu keadaan yg amat sulit tuk aku lalui,,
saat itu aku benar2 lemah...
saat itu apa yg ku mampu hanya menangis..
menangis...menangis...
aku lemah Ya Allah...
sering aku terasa ingin putus asa dlm apa yg sudah aku mulai..
sering kali aku terasa diri xmampu teruskan..
tapi bila aku mnyentuh kitab suciMu..
ku baca ayat2 Mu..
ku amati dan hayati ayat2 Mu...
semakin laju airmataku mngalir...
airmata kerana janji2Mu...
janji2Mu pada hamba2Mu yg sabar...
saat itu...yg sedih btukar mjadi sebuah harapan...
satu kemanisan...kecintaan...kerinduan...
cinta dan rindu untuk bertemuMu...
Allah....
nyata Kau mampu hilangkan segala kedukaanku,..
tangis yg dulunya kerna kekecewaan...
kini menjadi tangis kerna kesyukuran....


Alhamdulillah...
segala puji hanya untukMu...
Allah...aku mahu selalu dalam pemeliharaanMu,,
jangan Kau biarkan aku seorang diri..
nikmat kasihsyg yg Kau anugerahkan xdapat ku ungkapkan...
Allah...Kau izinkan ku merasai kemanisan itu...
Kau benarkan aku tenang dlm syariatMu..

Allah...
terkadang aku sedih takut dan cemas...
aku xsanggup kehilangan semua ini..
Allah...kekalkan aku dlm kshsygMu...
ingatkan aku di saat aku lupa...
sedarkan ku di kala ku terlena...

Allah...
Kau ampuni lah dosa2 ku yg lalu...
Kau peliharalah diriku dari menderhakaiMu...
Allah..xkan ku maafkan diriku andai ku berpaling dariMu..
Astargfirullah...
Allah...segala puji hanya bagiMu...
Kau jauhilah diriku ini dari kesesatan atau menyesatkan..
dari kehinaan atau dihina...
dari fitnah atau difitnahkan...
dari lalai atau dilalaikan...
dan dari kufur atau di kufurkan...

Allah...
jika umurku cuma sekejap cuma..
ku mohon..
bawa aku dalam kasih sygMu...
redhai tiap keputusanku..
berkati tiap ilmu pembelajaranku...
matikan aku dgn dengan namaMu dan rasulMu...
la ila ha illaLLAh..
Muhammadarrasulullah...

hanya itu impianku...
tiada yg ku impikan di dunia ini yg hanya mainan ini..
tidak ku impikan harta kekayaan..
tidak ku impikan keindahan perhiasan2 duniawi...
tidak ku inginkan hiburan2 mnyesatkan..
tidak ku harapkan cinta2 makhluk yg lalai dari mngingatiMu...

apa yg ku impi....
mati dalam mujahadah...

Kau mngerti hatiku,...
subhanallah...
Alhamdulillah...
Allahu Akbar..

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...