Tuesday, March 22, 2011

ikrar cinta seorang kekasih

 
 
 
bismillahirrahmanirrahim..
 

puji kepada Ar-Rahman
menyelimuti tujuh lapisan langit dan bumi.
ku memberi salam kesejahteraan kepada orang yang ku kasihi
semoga mewangi di pangkuan sang penyejuk alam Baginda Nabi Ilahi

Illahi....
pencipta kata
pencipta rasa
pencipta cinta
pencipta cita

saksikan ketidakupayaan ku di depan takdir kekuasaanMu
saksikan kekerdilan ku di hadapan keMahabesaranMu
saksikan kesilapan dosaku dan hanya Engkau yang Maha suci
dan hanya rahmat maghfirah
redhaMu yang ku rindu

Illahi..
dengan rahmatMu
benarkan aku mencium wangiMu
agar menwangi seluruh bergelora pesona jiwa hambaMu ini
untuk mereka saudara2 ku seiman seakidah
banarkan aku bau wangiMu
untuk seluruh hambaMu
yang merasai cinta keranaMu

Illahi..
dalam semerbak wangimu
benarkan aku adukan 99 lapis hatiku

Illahi...
sejak ku kenal "ba" dalam basmalahMu
telah terkunci 99 lapis hatiku kecuali untukMu
telah ku pahat pada dinding2 nya
hanya Engkau yang berhak membuka pintu2 hatiku
maka dengan basmalahMu benarkan aku berseru
kepada seru seluruh alam

wahai alam...
dan seluruh isinya termasuk segala debu
batu..
kumbang2...
saksikan ini 99 lapis hatiku
hatiku terkunci rapat untukmu
terkunci rapat untuk anda semua
malah terkunci rapat untuk wildan2 dunia

saksikan inilah kata hati ku
saat ini,,
tidak ada kata
tidak ada daya
tidak ada cinta
tidak ada cita
kecuali untuk Illahi Rabbi azza wa jalla
meski jiwa ku kembali kepadaNya

Illahi..
benarkan aku merayu cintaMu
sehingga saat ini
aku belum dapat memberi cinta kecuali untukMu
aku tidak pernah menerima cinta
kecuali dariMu
aku tidak pernah berkongsi kasih
kecuali untukMu

kali ini...
kau letakkan kasih dalam hatiku dan hatinya..
kau satukan hati kami..
setelah segala fitnah dan ujian yang tidak putus2..
akhirnya dengan izin kasihMu.
kuserah ketaatan buat insan yang bergelar suami
imamku sayang...
aku makmumnya..

izinkan aku mencintai dia tidak melebihi cinta padaMU...!!!
 
 
 
 
p/s : wlpun bukanku yg tulis tp tibe2 rase sedih jer..huu moga Allah mnguatkan hati....

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...