Thursday, August 16, 2012

cinta ALLAH- doa cinta Rasulullah saw

Ya Allah...
sesungguhnya aku memohon kepada-Mu, mencintai orang yang mencintai-MU, 
dan mencintai perbuatan yang dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu...
Ya Allah...
jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku sendiri, hartaku, keluargaku,
dan dari air yang dingin menyegarkan bagi orang yang dahaga...
Ya Allah...
jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada segala sesuatu,
cegahlah aku untuk cinta kepada kebutuhan dunia dengan kerinduan untuk bertemu denganMu...
dan apabila Engkau tetapkan pandangan para penghuni dunia untuk kehidupan dunia mereka,
maka tetapkanlah pandangan mataku untuk beribadah kepada-Mu...
[doa Rasulullah s.a.w]
amiin..amiinn...Ya Rabbal 'Alamiinn....
~LoVe To ALLAH~
CINTA ALLAH YANG ABADI SELAMANYA
^_^

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...