Monday, November 29, 2010

~kerana aku WANITA~



kerana aku wanita...pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

kerana aku wanita...ingin disayangi itu fitrah diriku

kerana aku wanita...mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

kerana aku wanita...emosiku selalu mengatasi logik akalku

kerana aku wanita...air mata teman setiaku

kerana aku wanita...sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi

DAN..

kerana aku wanita...aku damba pertolongan darimu Adam

peliharalah bicaramu denganku jangan bermain kata denganku takut rosak hatiku

kerana aku wanita...akhlakmu ukuran dimataku

peliharalah akhlakmu dan imanmu jangan kau burukkan darjatmu pada mataku takut rosak thiqohmu

kerana aku wanita...maka peliharalah susunan kata-katamu

kerana aku mudah terasa namun aku bukan lemah sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar

kerana aku wanita...peliharalah dirimu dari mencemuhku

saat titisan jernih mengalir dari mataku kerana itu cara untukku meluahkan perasaanku supaya hatiku tenang kembali

kerana aku wanita...aku memang sangat peka

maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya


WAHAI ADAM,

kalau kau sangka berpakaian selekeh itu 'cool'...
hakikatnya kau begitu jelek pada pandangan kami...

andai kau rasa 'usha' itu tanda kejantanan,...
darjat mu telah jatuh pada pandangan kami...

jika kau fikir hidup memblkgkan agama itu kemodenan...
maka tiada lagi hormat untukmu dari kami...



p/s: walaupun penulisan ini bukan dari aku,.isinya tetap sama dgn apa yg aku rasa..kerana aku juga wanita...maaf wahai kaum Adam andai aku menolak cinta yg kalian hulurkan dan membelakangi janji2 kalian... selagi cinta pada ALLAH SWT DAN RASULULLAH SAW tidak kalian agungkan...aku skadar mampu ucapkan MAAF !


No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...