Thursday, September 30, 2010

ANGGOTA KITA

Dapatkah soalan2 ini kamu jawab apabila seluruh anggota badanmu bersuara menceritakan apa yg kamu lakukan dgn bathil dan tepat di hadapan Allah swt kelak berserta bukti2 ?? okey mari jawab bersama...
·         Adakah kamu menyekat keinginan nafsumu pd yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga mata kamu dri melihat yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga aqal kamu dri berkhayal yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga tangan kamu dari memegang yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga kaki kamu dri ke tempat2 maksiat/haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga perutmu dari memakan yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga hati kamu dari mencintai yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga mulut kamu dri bercakap yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga telinga kamu dri mdengar yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga kemaluanmu dari yg haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
·         Adakah kamu menjaga tubuhmu dari bersesak dtmpat haram?? Aku tahu ramai yg tidak...
Jadi Bagaimana??
Cuba kamu survey dan tanya orang2 di sekelilingmu....betolkah jawapan aku??? Atau salahkah??
Yakinkah kamu akan dapat menjawab semua itu kelak ?? dimana semua dosa2mu yg telah dicatat dibuka di hadapanmu?? atau kamu mahu menipu Tuhanmu?? Kurang bijakkah kamu masih tidak mngetahui bahawa sesungguhnya Allah swt Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui?? Yg KursiNya meliputi langit dan bumi?? Sungguh kamu termasuk dari golongan org2 yg rugi jika kamu tidak bertaubat...takutlah pada ALLAH SWT..!!! Kembalilah kepada Tuhanmu..sungguh Dia Maha Pengampun..Maha Pengasih..Maha Penyayang...Maha Menerima Taubat...
FIKIRLAH.!!! Berdoalah agar Allah swt mengembalikan Aqalmu...moga diperlepaskan daripada dosa2 lalu...cukuplah Allah swt sebagai Pengampun dosa2ku...amin...

No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...