Saturday, February 23, 2013

apa erti jadi naqibah?

alhamdulillah...
segala puji bagi Allah ta'ala...
Dia yang Maha Pengasih dan Penyayang...
kerna memberi peluang yang tak pernah aku sangkakan...dulu...
tapi kini...
diri yg terasa tidak layak untuk itu
nampaknya semakin hari semakin tamak mahukan semuanya...

alhamdulillah...
segala puji bagi Allah ta'ala...
Dia yang Maha Pengasih dan Penyayang...
kerna memberi pengalaman manis yang tak pernah aku mimpikan... dulu...
tapi kini...
diri yang terasa tidak mampu untuk itu
nmpaknya semakin hari semakin bersemangat lakukan semuanya...

dulu aku takut..bimbang...jika tersalah kata..salah penyampaian...
sepertinya berhamburan gunung ganang tika kalam Agung Nya di amanahkan..
begitu lah aku suatu ketika dulu...
merasakan diri ini terlalu kotor utk berkongsi sesuatu yg sgt suci
siapa diriku untuk menyentuhnya kemudian menyampaikannya...
entah sampai bila mahu menghinakan diri sendiri...

namun...semakin masa berlalu..melihat akhowat tercinta di sekelilingku
berjuang tanpa jemu...berhabis berkorban...rela diri memikul beban..
semuanya mereka lakukan tanpa paksaan...Allahu rabbi...
mereka bagiku mujahidah di jalan Pencipta jiwaku...
mendidik diri ini dgn peribadi mereka...
mengajar aku menjadi hamba yang selalu merindui akhiratku...

kerna semangat mereka...aku juga mampu menumpang kesungguhan itu...
kerna penat lelah mereka...aku juga mampu merasai kebahagiaan itu..
apa erti aku menjadi naqibah?
aku hanya ingin menjadi seperti mereka...menolong agama Allah...
menyayangi saudara2 seaqidah, melayani karenah tanpa keluhkesah...
aku tahu dan dapat merasakan...
kadang hatimu turut dibisik hiasan2 dunia...godaan pada jiwa seorang hawa...
namun kerna keyakinanmu pada janji Tuhan mu...
segala yang menghalang jalanmu menujuNya seolah terbabas
kalian melengkapkan hidupku di jalan yang ku pilih ini...
ukhuwah ini bukannya setakat disini saja utk kita
aku tetap nantikan pertemuan di sana jua.. di hadapan Cinta Agung ku...
airmata ini menjadi saksi setia ku...
tidaklah mudah utk mengakhiri sesuatu yang baru saja bermula..
dan aku sangat bahagia dengan itu... =')

jazakumullah khyran katsira ya akhowati fillah... uhibbukum fillah abadan abada.. insyaaAllah. T_T


p/s; ari first jadi naqibah/faci halaqah ccac uia.. erkkk masih terasa seperti sedang bermimpi.. btw, mimpi ini sgt indah dan sgt comel.. adik2 baru pun comel2 semua..heee ^_^ budak2 tu semua mesti redho je dpt kakak naqibah yg mcm kanak2 riang.. wawawa...okbai..zzz~ jgn kejut sy dari mimpi ni!




No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...