Thursday, February 02, 2012

satu

satu...
hanya satu...
tiada dua...tiada tiga...
Dia lah satu2nya Tuhan yg menciptakan seluruh alam..
Dia lah yg menghidupkan n mematikan
Dia lah Yang Ahad
Dia lah Yang ESa
Tiada yg layak disembah melainkan Allah
Dia yang terpelihara daripada segala sifat2 tercela
Dia yg terpelihara daripada sifat2 makhluk
Allah Yang Satu
sebaik2 tempat kembali..
Dia Yang Berdiri Sendiri..
tidak perlukan pertolongan dalam pemerintahannya
Dia Yang Maha Berkuasa
Satu2 Nya Tuhan Penakhluk segala yg ada d langit n bumi...



AKU DAN SATU?

aku terlalu obses untuk menjadi no 1 dalam apa2 aspek or bidang yg aku ceburi...walaupun kemahuan aku tu kurg disedari oleh org2 di sekelilingku, namun segala yg aku lakukan hnya utk mnjadi yg terbaik d klgn yg terbaik shja..aku selalu mahu berada di tempat yg pertama..kerna smgt tu aku susah berputus asa..sejak kecil, di sekolah, program2 atau apa saja, pasti aku akn beri komitmen sbb aku mahu jadi yg wujud dlm sesuatu mjlis ilmu or apa2 prgram,,begitu juga dlm family,,aku yg pertama pakai purdah,aku yg ptama dpt dean list,aku yg pertama sambung master n aku yg paling manja ngn mak ayah,,heheh di sekolah or uia pula, aku antara yg dikenali cikgu n disyangi cikgu or lecturer..walau aku byk main2 di sekolah dulu, aku xdimarahi guru sbb aku hormat pada guru n buat apa yg cikgu suruh..dlm kelas pon sekolah rendah n mngah, aku antara student yg bgilir2 ngn member dpt no.1... then, aku jadi org first pakai purdah batch aku thn 2010, masa tu xde sorg pon yg pakai purdah di fakulti tu.. skrg, aku org first yg present conference fakulti tu pakai purdah..aku nak jadi anak yg pertama menjejakkan kaki ke mekah di usia muda n anak pertama yg smbung phD..aku mahu jdi anak yg ptama hafal quran,,aku mahu jadi anak pertama yg jadi lecturer dlm fmly aku..kalau boleh..aku mahu semuanya aku yg mulakan dulu n semua tu mestilah kerna Allah...kalau kawin pon..aku nk jadi isteri no.1..n aku cuma mahu satu suami.. suami untuk dunia akhiratku.. aku mahu suami dunia n suami akhiratku satu org yg sama...kerna aku cuma perlu satu org saja tuk dimiliki...untuk aku setia sampai syurga..dan aku harap Allah mengurniakan the rite one for me..insyaAllah moga Allah makbulkan..

yng paling penting sekali adalah...aku mahu jadi yg paling di cintai Allah... walaupun aku tahu masih byk yg perlu aku pelajari n perbaiki, namun itu x mematahkan semangtku untuk mengejar cinta Allah..aku sentiasa mahu jd yg terbaik n no.1 dalam perkara2 yg mndekatkan aku dgn Allah..aku berusaha sedaya mampu untuk jadi org pertama hadir ke mjlis2 ilmu..org yg paling awal..n org yg paling lewat tgglkan majlis ilmu..dan tidaklah aku melakukannya utk kepentingan duniawi semata2..segalanya hnya utk mncapai redhaNya..

tentang satu,,,aku mengagumi Abu Bakar as-Siddiq..salah seorg khalifah yg tawaduk n hebat..salah seorg sahabat Rasulullah yg di jamin syurga..Dia selalu berad di ranking first dlm segala ibadat..semua yg Rasulullah buat, dia mahu ikut n mahu jadi org yg pertama buat..dan keimanannya beliau sgt tinggi hingga jika ditimbang dgn keimanan semua makhluk dari nzbi adm hgga umt trakhir dunia, masih berat iman Abu BAkar..beliaulah sahabat hebat yg byk mngajar aku erti bersungguh2, berjaya, dan tawaduk..sebab tu la aku selalu mahu jadi no.1...

but..in love...i wanna b the first n the last....

Tuhan Cinta Agungku...


No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...