Friday, May 03, 2013

puisi sayu : perjuangan, harapan & kemenangan T_T

di daerah tahajud ini
aku mahu berpuisi lagi
tentang harapan ini
demi perjuangan sejati
pada siapa harus ditangisi
hanya Dia Yang Maha Memberi
apa yang mampu ku tadahi
mohon kurniaan Mu YA Rabbi

puisi syairku dilakar dari hati
airmata sayu membasahi pipi
tiada siapa peduli tapi Dia memahami
kuatkan diriku demi agama yg suci..

Kau Maha Tahu..Kau Maha Mengerti
akan diri ini yg cuba tuk berani
perkenankanlah doaku ini Ya Ilahi
aku mahu berjuang hingga jasadku dimamah bumi..

kami berkumpul bermunajat pada Mu
demi sebuah kemenangan yg semakin menuju pada MU
tiadalah keburukan dan kemusnahan menjadi impianku
hanya mengharapkan kemenangan Islam,agama Mu wahai Tuhan yang ku rindu..

dunia semakin haru, manusia semakin keliru
Engkau saja tempat kami mengadu
andai bumi ini terus di tangan penipu dan pejuang palsu
tiada daya kami kecuali dengan kekuasaan dan pertolongan dari Mu...

airmataku ini untuk kemenangan perjuanganku
walau dunia tidak digapai mampu
kejayaan di akhirat yang di tunggu-tunggu
biar kami bersungguh-sungguh untuk itu...

saat agama dan hamba Mu ditindas aku jadi buntu
aku melihat agama Mu dan umat kekasih Mu seolah diburu
hanya pergantungan pada Mu sumber kami bersatu
jadikanlah kami ansorullah..penolong2 agama Mu..

bila hukum syariat milik mutlak Mu dipersendakan
semangat berjuang makin membara dalam jiwaku
andai semua amanah Mu di anggap hanya permainan
pada siapa lagi tempat kami berseru? Allahu Rabbi..KAu Tuhanku... T_T

boleh jadi aku insan yg sangat lemah
boleh jadi aku hamba yg mampu mnggegar dunia
boleh jadi aku tersungkur tiada daya
dan boleh jadi aku berjuang sepenuh tenaga
maka siapapun aku..aku tetap mahu menjadi hamba Nya..
ya..hamba..yang benar-benar hamba..

Allahu Rabbi...
bagaimana mungkin aku tidur lena di saat ini
di kala sahabat2 perjuanganku sedang asyik bermunajat padaMu..
walau aku tak dapat bersama mereka detik ini
izinkan aku bersama mereka di dalam doa dan tangis kerana Mu..

indah sekali rasanya
bila kulelapkan mata ini
dan sedar ku dalam kemenangan Islam
bukan hanya di sini...tapi di muka bumi...
apa nilai tangis ini jika bukan kerana Pencipta diri?
apa nilai perjuangan ini jika bukan kerana pertemuan abadi?
di sana nanti..teringin diri disambut dgn salam..
salam penghormatan n kasihsayang dari Nya..
Allah Ta'ala Tuhan ku dan Tuhan sekalian alam..
aku mahu bertemu dgn MU dalam bahagia..
maka izinkan aku terus berjuang utk kemenangan agamaMu..
walau Kau tak pernah perlukan aku utk itu... T_T

Allah Cinta Agungku...
selamanya akan kekal begitu...





No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...