Wednesday, March 13, 2013

mari ingat ALLAH bersamaku..




comel kan?
hmm..macam tu la comelnye hati kita bila ingat pada Allah
malah lebih comel lagi...ade bunga2...rama2..hijau...berangan btul =)
dan kemanisan cinta pada Allah tu akan di rasai
bukan hanya pada kita
tapi pada orang2 yg mndengar luahan kita juga
bait2 kata cinta dari Allah akan turut di rasa orang lain
kerna bila kita melazimi dzikrullah...cintaNya akan hadir
membawa kita lebih dekat dengan Nya...
kadang2 rasa betapa jauhnya kita dari Dia..
tapi Dia masih mahu mendekatkan kita pada Nya.
tentu kamu juga pernah merasainya bukan?
jika benar kamu seorang pendakwah, murobbi, muayyid atau apapun
pasti saja kamu akan gelisah bila apa yg kamu sampaikan tidak kamu lakukan
sepertinya kamu berbicara utk org lain 
hingga lupa telinga kamu lebih dekat dgn lidahmu yg berkata2..
ingin cemerlang dlm dakwah adalah jadikan dirimu testimoni
bukannya menjadikan mutarobbi mu sbgai kertas ujian
yg hanya kamu perlu isi samada betul atau salah jawapannya
apa pernah kita peduli akan semua jawapan2 yg kita isi?
 adakah ia berada di tempat yg betul atau sebaliknya

wahai para du'at..
aku menyeru diriku dan kalian...
hitunglah amal diri kita dahulu sblum mghitung2 mereka...
nasihati diri kita dahulu sblum smpai nasihat itu pada mereka...
ubah tabiat buruk kita dahulu sblum cuba mngubah mereka..
biar kita bersama2 dgn mereka..pimpin tangan mereka
bukan utk mngisi malah turut sama di isi..
mungkin kita selalu rasa kita yg bimbing mereka..
tapi kita lupa..
banyaknya peringatan2 Allah beri pada kita melalui mereka...
Allahu Rabbi...terasa hina diri ini... T_T

mungkin aku masih baru...
kerna itu aku takut...terlalu takut utk memimpin
bukan kerna tidak mahu...tapi kerna aku byk kekurangan
aku taknak jadi mcm ibu ketam..nk ajar anak jalan lurus sdg dia sndiri jln senget
tapi aku suka juga jadi macam ibu ketam
bila cuba mngubah anak2nya utk jalan lurus
supaya anak2nya tidak mengikut cara jalan dia yg senget
dalam masa sama ibu ketam tu pun cuba juga jalan dgn betul
kan comel mcm tu?

apa yg aku bebelkan ni..hmm aku pun xtau..
aku cuma ingin mngajak utk sama2 ingat Allah
banyak2 berdzikir..ingat mati..ingat Rasulullah saw...
ingat hakikat penciptaan diri..tujuan hidup utk apa sbenarnya?
ajak berfikir n renungkan tempat akhir nanti...
pertemuan yg di nanti..
yg ditunggu...
yg di rindu...

tentu saja kalian tahu....kan?
nikmat tertinggi adalah melihat wajah Allah

jom fikir..

apa yg telah kita perbuat untuk itu?

T_T










No comments:

Post a Comment

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...