Wednesday, January 23, 2013

wahai purnama [qasidah] T_T

 
Wahai purnama.....wahai purnama
Yang indah lagi sempurna
Bagaimana....bagaimana
Nak ku luah dengan kata-kata
Engkau menyinar di alam tinggi....dia alam tinggi....
Terangi kegelapan dan kebatilan...
Dengan mu alam bergemerlapan....bergemerlapan...
Zahir batin nur nikmat dan kemuliaan
Selawat Allah ke atasmu selama-lamanya....
Siang dan malam jua.....siang dan malam jua
Selawat jua pada ahlimu dan sahabatmu....
Mereka yang istimewa dam amat sempurna....
 
 
Ya Allah...aku rindu.... :'(
tak mampu diluah...sampaikah salam ku padanya?
moga dia juga merinduiku...
 
ya rasulullah... kau kekasih agung Nya...
dirimu sgt mulia sesempurna ciptaan...
tiada keburukan padamu..
dirimu penuh kasihsayang..
rahmat seluruh alam...

aku umatmu Muhammad..
yg menanti pertemuan denganmu
meski aku belum tentu layak utk itu
namun aku tetap mahu
akan ku cuba utk mngikut sunnahmu ya rasul Allah...
aku umatmu
aku umatmu
aku umatmu

T_T


 

2 comments:

  1. Assalamualaikum....
    Saya memohon copy qasidah ini.
    Mohon perkenankan.

    email:fatihirazali@gmail.com

    ReplyDelete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...