Wednesday, November 02, 2011

apabila dimalukan di khalayak ramai

sabar hanya bertahan sekejap
sungguh airmataku sgt mudah jatuh..
cepat sgt mengalah
hati mmg cepat terguris
siapa yg boleh bertahan bila dimalukan di depan org ramai?
dgn suara yg tinggi dan mnyakitkan hati?
kau mampu tahan?
mcmana bila dia bgabung memalukan kau dgn kawan dia?
mampu tahan tak?
aku...lemah...aku memang xmampu..
memang ni satu ujian tmbahan dari Allah untuk aku
aku pasti tentang itu..
aku tahu aku harus kuat
aku perlu kuat
aku mesti kuat...
perlu.harus.mesti.
akan...
hmm...
ya aku akan belajar tuk kuat..
untuk berhadapan dgn makhluk2 kasar yg kurang etika dlm pckapan
bersifat angkuh dan menaikkan darahku

sabarlah mimi...
kau harus kuat..

bukan semua org mcm kau..pondan sgt
amikla apa yg blaku pada kau arini sbgai pelajaran
a part of lessons n learning process
kau xboleh nk sruh smua org jdi baik
kau xmampu pon nk buat semua org jd lemah lembut n sopan
kau xde kuasa sikit pon tuk buat org hormat kau
sekurang2nya arini kau belajar sesuatu..
arini kau btambah yakin tentang kekuasaan Dia
Dia saja yang mampu ubah segalanya
kau xberdaya sikit pon tuk buat baik or buat jhat kalau Dia x izinkan
mimi...mimi...
kasihan btol aku tgk...jgnla lembik sgt..
sng sgt nangis..kau xperlu pon bazirkan airmata kau tu tuk org2 yg macam tu
apa yg perlu di buat hanya doa
doa pada Dia yg Maha Kuasa, Maha Mendengar n Maha Penyayang
Dia sekali2 xkan lukai hati kau mcm apa yg kau rasa ari ni..
bila kau ingat Allah..Dia mmg akan tenangkan ati kau..
percayalah pada DIA...

mimi..
mungkin Dia saja yg memahami kau..
dan menyayangi kau..
kau xperlu lagi bergantung pada org lain..
apa yg berlaku arini sbb kesalahan kau sndiri
kau yg letak diri kau di tempat yg selesa
kau yg biarkan diri kau dibantu oleh org2 lain
kau yg xberusaha sendiri tuk apa yg kau nak
patutnya kau harus tahu apa yg kau perlu buat
jangan cepat sgt terima ptolongan org wlpun mereka benar2 iklas tolong
kau perlu usaha sendiri dulu
barulah kau xmnyesal kalau apa yg jadi mcm arini berlaku lagi
at least kau yg buat n usaha sendiri...
faham tak?

ya...faham sgt2...
bergantung pada diri sendiri
berusaha bersungguh2 untuk apa yg di ingini
jgn terlalu berharap pada org lain
yakin n percaya pada pertolongn dari Dia
Dia yang akan membantu ..tiada yg lain selain Dia..
Dia MAha Penyayang...
sekali2 tidak untuk Dia membuatKu sedih n kecewa...
ini hanya ujian yg sikit..
banyak lagi ujian lain yg menantiKu di hadapan..
kuatlah..
dan bersedialah untuk itu...
cahaya keharumanku harus sabar tabah n kuat!
chaiyok2 !!!



"SESUNGGUHNYA SESIAPA YANG MENGHALANG
DIRINYA UNTUK BERPOTENSI ADALAH BODOH"


'' crying does not mean that i am weak ! ''
the tears that dropped from my eyes had built up my strength
yup..my tears are my strength!
thank you for being rude to me
though u dont even know how much ur words hurt me
may Allah bless u always
it does hurt me so much...but i know...it will not last long
i will forget it as soon s i can
n i hope i m full of kindliness so dat i will forgive u
if not... u will see me later...
on the Day without reasons
or else i will just leave it to The Almighty
maybe on dat Day u will not recognize me n remember wat u've done 
but...
Allah knows everything !
thanks alotz for dat kinda lessons... =)


~TUHAN CINTA AGUNGKU~
^^,


5 comments:

  1. Hamba Allah(org dekat2 ajer..;) )November 4, 2011 at 1:57 AM

    assalam dik. syukran krn mewujudkan blog yg telah byk menyedarkan akk. smoga Allah merahmati adik sekeluarga. Ayah & bonda adik pun telah byk membantu akk & suami dari segi nasihat & sokongan moral semasa kami baru mendirikan rumahtangga dulu. malah alatan memasak yg dihadiahkan oleh mereka msh lg akk gunakan utk menyediakan makanan kami sekeluarga hingga kini..tidak berganti baru krn masih elok lg. Sampaikn salam terima kasih kpd ayahanda & bonda adik. 1 akk nak cadangkn..boleh x adik tukar wall(akk xtau ape org panggil, hee). Sbb akk x nampak ayat2 yg ade burung layang2 tu. lgpun akk ni rabun, dik..ksian kat akk kna tgk dkt2. Tu pn x nampak jgk. Tp klu adik x mo buang burung2 tu pn x mengapa, tau. Akk ttp baca jgk..hehe. terima kasih/syukran.

    ReplyDelete
  2. Rasulullah sangat fasih dan manis tutur bicara,tersangat sabar dan tabah bila menghadapi cabaran/kesusahan =)))

    "Sesungguhnya kesabaran akan diberi pahala yang tak terhingga." (QS
    39:10)

    "Wahai orang-orang beriman, bersabarlah, senantiasa berteguhlah dan
    jagalah kewajibanmu terhadap Allah." (QS 3:199)

    Maka dari itu, bersabarlah, senantiasa bertakwalah, perhatikanlah masa
    kini, tenanglah, tenanglah! Waspadalah! Selamatkanlah dirimu!
    Selamatkanlah dirimu! Segeralah! Segeralah! Takwalah kepada Allah!
    Takwalah kepada Allah! Tundukkanlah pandanganmu! Tundukkanlah
    pandanganmu! Palingkanlah matamu! Palingkanlah matamu! Berlaku
    baiklah! hingga datang takdir dan kau kami bawa ke depan .

    ReplyDelete
  3. hamba Allah/org dekat2 ajer..akak..wlpun sy xtaw akak saper tapi terima kasih sgt2 sbb sudi luangkan masa baca blog ni..huu btol ke akak knal sy n makayah sy? misteri nusantara la akak ni..hehe tenkiu so much k..nanti sy tukar bckground...haa moga Allah mbantu akak n fmly alwez..=)

    24..tukar namo doh pulop..hee temkiu..kata2 awop sopmo mberi smgt pada sy..shbatku keranaNya..=)

    ReplyDelete
  4. aik?coment kul 6pm?dea lgi dio ngoment.haha.saye tkr nme .sesuai tjuk blog kite,syahadah=24.hee
    seme2 shabat dunia akhratku=)

    ReplyDelete

berkata benarlah walaupun pahit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...